twitter rss

Eh? Reti Bukak Kenalah Reti Follow :)

Apa Yang Menarik Di Segambut Jaya?

Labels:
Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia
Malaysia tanah tumpahnya darahku. Ehh? Nape tetibe bersemangat ni?
Yela, Smalam Malaysia telah dinobatkan sebagai juara Piala AFF Suzuki 2010.
Malaysia telah menumpaskan jiran kita Indonesia secara agregat 4-2.
Safee Sali telah dinobatkan sebagai penjaring terbanyak iaitu 5 gol.
Pape pon aku ucapkan syabas dan tahniah kpada jurulatih K Rajagobal,
permain pertahanan n pnjage gol Khairul Fahmi Che Mat(KFCM) sbb 
bnyak menyelamat gawang Malaysia drpd dibolosi pihak lawan.  
Malaysia pertama kali memenangi piala AFF Suzuki dalam tempoh 14 tahun.

Malaysia juara !!

Aku tau korang mesti pelik bile bace tajuk post ni. Tajuk lain, ceritenya lain.
Ok, kite kembali ke pangkal jalan. Malam semalam, sblum perlawanan 
antara Malaysia dan Indonesia, Aku teringat org2 Indon kutuk2 kite kat 
laman web sosial Facebook n Twitter. Read More utk selanjutnya.


 Bile tringat Mat Indon, aku teringat
kat skolah la pulak. Almaklumlah sekolah aku tu ade gak mat indon.
Blakang asrama tu, banyak stinggan yg didiami oleh org Indon? Haha,
itu cume andaian aku je, xtau la kalau ade orang melayu kat situ. Malas la
aku nak ckp banyak, Ok, kite kembali ke topik asal.
Ape Yang Menarik Di Segambut Jaya.


APE YANG MENARIK?
*******************
 Ape yang menarik? Walaupun nampak cam tak menarik, tapi ade 
satu yg menarik. Haha, ckp cam indon dah aku ni. Yang menarik 
itu ialah asrama dia. Ape yang menarik di asrama, di asramalah, 
aku dapat belajar ngan kwn same2, solat terjaga, boleh buat amal ibadah 
ckit. Kat asrama je rajin, kat rumah susah dowh nak buat bende2 ni kat rumah.
Lagi satu, walaupun sekolah ni tidaklah gempak dari segi akademik 
berbanding sekolah SMKAKL tetapi sekolah ini dikatakan bole lar dari segi kokurikulum. Kawad kaki KRS sekolah ini gempak gak berbanding 
sekolah lain.

APE YANG TAK MENARIK?
***********************
Yang x menarik ni la part paling best. Aku siap buat list lagi, bace satu persatu.

1) Terpaksa berebut2 ngan Mat Indon kat koperasi sekolah, dengan baunya,
bisingnye, macam2 arr.

2) Aku tak suke kantin yang pekerja2 nya terdiri drpd minah2 Indon, adoii..
tapi aku beli gak nasi lemak dia..walaupun x sesedap nasi lemak mak aku
masak.

3) Segelintir Aliran Biasa suka sangat cari pasal ngan budak asrama.
Kamon la, satu sekolah pon nak gaduh ker?


************************

Aku rase ni jela pendapat aku. Hari tu aku terjumpe ngan kawan lame aku
Di bawah ialah dialog antara aku dan kawan lame aku iaitu Shah (Bukan
name sebenar)

Shah: Wey Acap, lame x jumpe!

Aku: Hah..aku pon tak teringin nak jumpe kau.

Shah: Kau skolah mane skarang?

Aku: Aku skolah Segambut Jaya dowh..

Shah: Owh...skolah tu banyak Indon kan?

Aku: Camne ko tau lak ni? 

Shah: Aku tgok setinggan kat blakang skola kau, aku dah tau da.

***************

Hah..tengok, ini bermakna sekolah ini terkenal la gak di kalangan masyarakat.
Pape pon sekolah ni bukan la sumenye Indon, tapi hanya segilintir aje.
Pape pon aku bangga gak sebab sekolah ini ade..


OK la, setakat sini saje la post aku kali ini, Kalau ade mat Indon bace
post ini, aku mintak maaf lar, tapi tak puas hati gak, kite jumpe 4 mate.
Tujuan aku tulis post ini bukan lah utk mengutuk mat indon kat 
Segambut tu or nk memalukan sekolah, tapi untuk menyatakan pendapat
aku pasal sekolah ni je. Kalau korang ade pendapat pasal sekolah aku ni,
 leave ur komen pleaseee. Ok.

**********
Sekian Terima Kasih. Dah bace, please Follow this blog. Thanks.
Assalamualaikum.