twitter rss

Eh? Reti Bukak Kenalah Reti Follow :)

10 Sukan Paling Banyak Ditonton Di Dunia

Labels: ,
Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera..=D

Huh, dah lame tak mengupdate blog, bukan sebab ape, aku duduk asrama,
so, tak bole la nak berblogging. Kalo bole bawak laptop kat ostel, xpela gak.
Ok la, oleh kerana aku dah memasuki tingkatan 3, so sibuk la sikit dengan
kerja sekolahnya, terutamanya Bahasa Arab, hehe. Petang tadi, tepat jam 
4 petang, baru aku sampai kat rumah. Tetibe je ade majalah Apo! kat atas
meja. Aku pon layan jela. Tetibe ade suatu ruangan yang bertajuk
Sukan Paling Banyak Ditonton Di Dunia. 
Mungkin ade sesetengah orang tak bace majalah Apo! ni.
Pape pon aku nak kongsikan sedikit lar.

Gambar Hiasan..

Berdasarkan analisis, sukan paling banyak ditonton di dunia tak lain kalau tidak

 
1) Bola Sepak
3.5 bilion penonton



2) Kriket
2.2 Bilion penonton


3) Bola Keranjang
2 bilion penonton


4) Tenis
2.2 juta penonton


5) Lumba Motor/ Formula 1


6) Lumba Kuda


7) Besbal
19.1 juta penonton


8) Atletik


9) Golf


10) Tinju

p/s: Badminton takde dalam senarai.
  1. wrestling tade pon..rase mcm ramai yg tgk

  1. hahaha...
    mak aku benci tgk wrestling...