twitter rss

Eh? Reti Bukak Kenalah Reti Follow :)

Apa Yang 'Hot' pada 2012

Labels: ,
Assalamualaikum 
Pejam celik dah masuk tahun yang baru iaitu 2012, huhu, tak 
sempat nak update blog pada 31 Disember 2011 atas sebab 
kelembapan internet kat rumah aku ni. It's okay, tapi semalam 
saya banyak membaca blog orang lain dan kebanyakkan 
menceritakan mereka punya azam la, pahit manis 2011 la, ape 
kejadah la, macam-macam la. Tapi aku lain, tahun ini aku malas 
nak cerita benda-benda tersebut, biarlah aku dan maha kuasa saja 
yang tahu, cheh poyo je. Okay la, cam biasa, klik read more.






Okay, 2011 sememangnya meninggalkan banyak kenangan manis 
dan pahit serta masam dan banyak rasa lagi. Tapi perkara yang 
dah berlalu biarkan saja berlalu. sekarang ni fikiran kita harus 
ke depan okay! Mungkin 2012 jadi tahun yang agak best bagi 
seseorang sebab... entah la Mungkin 2012 bakal menjadi tahun 
yang menarik kerana beberapa acara besar berlaku pada tahun ini. 
Antaranya ialah


Sukan Olimpik London 2012




Tahun ini bakal menyaksikan berlakunya sukan paling 
berprestij di dunia. Sukan ini diadakan 4 tahun sekali dan 
sebelum ini, Beijing menjadi tuan rumah pada 4 tahun yang 
lalu. Kali ini, London pula mengambil tempat untuk menjadi 
tuan rumah. Adakah Malaysia mampu mengutip pingat 
emas pada kali ini, kita tunggu saja.


Euro 2012




Ya, inilah masa yang dinanti-nantikan, iaitu kejohanan 
bola sepak peringkat Eropah iaitu Euro 2012. Kejohanan 
ini merupakan kejohanan kedua terbesar selepas piala dunia. 
Juara dunia, Sepanyol menjadi pilihan untuk menjadi juara 
kejohanan ini.


Pilihanraya Umum




Tahun ini lah berlakunya Pilihanraya Umum ke-13. So, apa 
pilihan anda? BN? PKR? PAS? DAP? BEBAS? suka hati 
korang la, sebab aku masih bawah umur, tak main politik, 
hahaha.


Spiderman/James Bond:Skyfall






Okay, tahun ini sebenarnya banyak filem baru bakal muncul 
tetapi dua filem ni special kot. Spiderman musim terbaru 
bakal keluar di pawagam beserta filem James Bond: Skyfall 
bakal muncul juga tahun ini.


Dunia Berakhir


Okay, aku tahu benda ni topik paling popular yang kononnya 
dunia akan berakhir pada tahun ini. Bab-bab ni malas aku nak komen 
memanjang, sebab korang dah tahu bukan? So, terpulang kepada 
anda untuk percaya benda ini ke tak. Tapi aku tak percaya.


Kesimpulannya, banyak lagi yang akan berlaku pada tahun ini, 
tapi faham-faham jela tajuk post tu yang mengatakan 'apa 
yang hot', so saya tunjukkan apa yang hot jela. Okay, sekian saja 
post pertama saya pada tahun 2012, nantikan post kedua, ketiga 
dan seterusnya akan datang, sekian,
Assalamualaikum.