twitter rss

Eh? Reti Bukak Kenalah Reti Follow :)

Ujian Intervensi 1 PMR

Labels: ,
Assalamualaikum...
1.. 2... 3.. Fuhh, dah 3 minggu aku membiarkan blog ni berhabuk. Biasa lah,
sibuk memanjang. Bosan lak duduk asrama, 3 minggu berturut2 tak balik.
Selalunya setiap 2 minggu mesti balik. Kali ini tak tau lak kenapa. So, Aku
kene gunekan masa tu untuk belajar untuk menghadapi ujian Intervensi 1
PMR yang baru selesai pada hari Selasa hari tu. Kalau nak belajar kat rumah 
memang susah lar. So, di sini aku nak membuat ulasan tentang tahap 
setiap subjek. Klik read more untuk selanjutnya.

Gambar di atas tyme aku form 1.





ULASAN
************

Bahasa Malaysia
****************
Exam BM kali ini memang boleh dikatakan susah gak iaitu pada kertas 1.

Bahasa Inggeris
*****************
Nak kata senang, susah pon ade gak. Tapi kertas dua boleh dikatakan 
senang terutamanya bahagian novel.

Bahasa Arab
*************
Bahagian A senang sikit, sampai past nak buat ungkapan barai...
dpt kosong, markah yg aku peroleh iaitu 67%.
 
Sejarah
**********
 Fuhh, kalau baca last2 minit memang susah la nak jawab. Hasilnya, aku 
telah memperoleh markah sebanyak 63%. Tu la, bace last minit lagi.

Geografi
*********
Bole dikatakan senang gak arhh. Cume aku tak suke part nak kire2 
jarak2 ni.

Pendidikan Islam
*****************
Soalan paling senang dalam ujian ini. Hasilnya aku dapat 90%.
Siapa yang dapat B tu mungkin diorang tak bace.

Matematik
************
Aku rase ni la subjek paling susah dlm ujian ni. Bole pecah kepale la.

  Sains
********
Subjek kedua susah selepas matematik terutamanya pada kertas 2. 
Kemahiran Hidup
*****************
Senang pon ade, susah pon ade, terutamanya soalan yang berkaitan 
form 1.
Sekian saje post aku kali ini, sekian